paulensanne.reismee.nl

Godoy Cruz - Racing

Dolgraag wilden wij nog een wedstrijd bezoeken van het voetbal in Argentinie. We hadden onze zinnen gezet op een wedstrijd van Boca Juniors in Buenos Aires, maar door wat rare speeldagen aan het einde van het seizoen gingen we die niet meer halen. Daarom zijn we afgelopen woensdag naar een wedstrijd geweest in Mendoza. Godoy Cruz is de grote club in deze regio. Ze speelden woensdag tegen Racing Club, een team uit de Buenos Aires provincie.
Bij winst of gelijkspel konden ze zich plaatsen voor de Copa Libertadores omdat ze een uitstekend seizoen hebben gedraaid en derde staan in de competitie.

Het was echt VET om mee te maken!! Er waren ook heel veel supporters van de uitclub in het stadion. (Een van de stadions die werd gebruikt voor het WK van 1978.)
het was een groot feest zowel bij de thuis supporters (waar wij ook deel van uitmaakten natuurlijk) ,als bij de supporters van Racing.
Na met z´n vieren (Sanne en ik, Dries en Nele) een te vet broodje Chorizo (choripan) en wat mutsjes van Codoy Cruz te hebben gekocht begon de wedstrijd. Na 18 minuten stonden ´we´ al met een 1-0 voor en werd iedereen helemaal gek in het stadion. Net voor rust scoorden Racing de 1-1 en was het vooral veel schelden op de tribunes rondom ons.

In de 2e helft gebeurde er niet zo gek veel, alleen 7 minuten voor tijd begonnen de gekte al omdat ze de Copa Libertadores zouden gaan bereiken!
Het was een avondwedstrijd en het leek wel nieuwjaar vanaf dat moment. Fakkels en zoveel vuurwerk joh! Iedereen springen en zingen!
Ongelooflijk, echt super om mee te maken!

Veel politie aanwezig rondom het veld met dolle herdershonden. Echt lachen, er stonden een paar agenten met honden bij de cornervlag in de buurt. En dan wilden de honden soms de spelers aanvallen die de corner wilden nemen hahaha. Iedereen had schrik om die corner te gaan nemen. En niet weggaan met die dolle honden bij de cornervlag??

Het was een ervaring die je niet wil missen als je in Argentinie bent en wij zijn ook blij dat we naar die wedstrijd waren geweest!
Groetjes Sanne en Paul

Maik

Video jongen zet die video eens erop

Laura

Goed idee zo´n wedstrijd! Haha leuk jullie verhalen, we zitten nog steeds dicht bij elkaar! Al enige idee wat jullie volgende bestemming gaat worden?? Ik zit nu in Potosi, vandaag naar de mijnen geweest, eng en indrukwekkend! Ga morgen naar Sucre. Dan door naar BA want komt Lou aan de 17de! Missch zien we elkaar nog :) Have fun!! Beso!

Sanne

Wij waarsch ook, 17 of 18, dus wie weet!!

Laura

Heb net jullie berichten op mijn site gelezen, dat is wel heeeel toevallig!! Jose en de 2 Isr. haha. Slepen idd overal hun waterpijp mee naar toe. Grappig! Zuid Amerika is toch kleiner dan ik dacht! Maar dan zien we elkaar vast in BA!!! Gezellig!! XX

Teck

Volgend jaar weer lekker naar FC Den Bosch!?