paulensanne.reismee.nl

Verder in Argentinie

Vanaf Mendoza zijn we met de nachtbus verder gereisd naar Rosario, in het oosten van het land. Aardig stadje, stroomt een grote rivier doorheen en is o.a. de geboorteplaats van Che Guevara en Messi. Maar.. was het niet voor ons, dus de volgende dag al op tijd door naar San Antonio de Areco. Klein dorp ongeveer 2 uur rijden vanaf Buenos Aires. Leuk plaatsje, waar nog een aantal estancia´s (ranches/ oude boerderijen met koeien en paarden) omheen liggen. Hier zijn we een middag gaan paardrijden met een echte gaucho (Argentijnse cowboy). Ook in het dorp lopen veel mensen nog rond in deze gaucho-outfit.
Met een tussenstop in Buenos Aires kwamen we Laura, Marlou en Simone tegen, in hetzelfde hostel, heel gezellig om deze meiden weer even te zien! Ook spraken we af met Pieter en Hugh, die hier een aantal maanden geleden zijn komen wonen.
Door naar Mar del Plata, onder Buenos Aires, paar daagjes strand. (Het is hier aan deze kant van de aarde namelijk zomer, minder dan 30 graden zijn we niet meer gewend!) In Mar del Plata was het behoorlijk druk en op massa´s gericht. Maar we hebben ons zeker vermaakt, Paul genoot van de stringbikini´s die daar heel normaal zijn (jong en oud!) en de reddingsacties van de lifeguards waren zeer bijzonder en daar hebben we er wel een paar van gezien.
Terug naar BA, waar we nu een hostel in Recoleta hebben. Hier hebben we kerstavond samen met Pietje en Hugh gevierd, bij een Argentijnse vriend van hen en zijn familie. Heel gezellig en allemaal superaardige mensen. We voelden ons zeer welkom. Pietje en Hugh zijn inmiddels al zo ingeburgerd dat ze zelfs meededen met de surprise. Een avond vol wijn en lekker eten en zodra het middernacht was, werd er overal vuurwerk afgestoken.
We vermaken ons hier goed, rondkijken in de verschillende wijken, met de jongens mate drinken in het park, beetje op de verschillende markten rondstruinen en vanavond gaan we naar een band kijken die we eerder ook al hebben gezien. Buenos Aires is een leuke stad!

Alvast een heel goed en gelukkig nieuwjaar allemaal!
Groeten Paul en Sanne

Marieke

Mooi verhaal weer! Het aftellen is begonnen he, zal wel weer even wennen worden hier :-)

Tot snel in NL!

Dikke kus en goede vlucht terug!

Laura

Geniet van jullie laatste dagen!!
Wij vliegen vanavond van El Calafate terug naar BA. Heerlijk vliegen ipv bussen :)
Shop ze en zon ze nog even en een hele goede vlucht terug naar NL!
XXX

Debbie

Dat klinkt allemaal super en heel bekend ;). Geniet er nog van daar, want hier is het lekker fris.
Hasta pronto! Liefs